Strony WWW
Dobrze zaprojektowana strona www firmy umożliwia optymalną prezentację, a tym samym zachęca potencjalnych klientów do bliższego zapoznania się z ofertą. Żeby uzyskać ten rezultat, witryna przedsiębiorstwa musi zawierać określone elementy przyczyniające się do większej ilości kontrahentów.
Witryna internetowa jest przede wszystkim wizytówką firmy. Estetycznie i funkcjonalnie zaprojektowana strona z pewnością sprawi, że klienci spojrzą na nasze przedsiębiorstwo przychylnym okiem. Jest kluczem do zaistnienia w świadomości odbiorców. Rozgłos w sieci, czy to za pomocą strony www czy profilu w social mediach, stwarza o wiele większe możliwości marketingowe niż chociażby reklama w gazecie lokalnej czy też radiu. Witryna zaprojektowana i zarządzana przez fachowców przyczynia się do wzrostu przychodów dla firmy. Dodatkową istotną cechą tego typu rozwiązania jest całodobowy kontakt z klientem. Zainteresowane osoby mogą zapoznać się z ofertą czy skontaktować się z przedstawicielami niezależnie od pory dnia i nocy. Profesjonalnie zaprojektowana witryna przyciągnie uwagę nawet osób nie do końca zainteresowanych.
Najważniejszą cechą fachowo zbudowanej strony jest przejrzystość i estetyka. Za pomocą niewielkiej ilości tekstu i grafik powinna informować odbiorcę o ofercie i o tym, gdzie się znajduje. Najpierw w oczy powinno się rzucać logo firmy oraz krótki opis działalności. Stawiając na konkretny komunikat, zapoznamy klienta z naszą ofertą bez zmuszania go do mozolnego scrollowania w celu znalezienia podstawowych informacji. Należy też pamiętać, aby zakładka opisująca funkcje oraz zachęta do rejestracji znalazły się na pierwszej stronie, najlepiej w pasku nawigacyjnym. Taki układ sprawia, że najbardziej pożądane działania na stronie znajdują się „pod ręką”.
Oprócz podstawowych danych takich jak oferta, kontakt, opis firmy czy realizacji, ważne jest aby strona zawierała też dodatkowe informacje. Koszt napisania nie jest duży, a buduje to pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa , co przynosi korzyści na wielu płaszczyznach, nie tylko finansowej. Przykładem takich treści mogą być aktualności lub blog. Stanowią bazę informacji o firmie. Dzięki temu odbiorca dowiaduje się o aktualizacji oferty, realizacjach, korekcji cen usług. Ciekawym zastosowaniem bloga są też treści typu „szefie, a klient powiedział”, gdzie pracownicy opisują zabawne i interesujące doświadczenia w pracy. Służy to ocieplaniu wizerunku firmy, a także pokazuje, że w danym przedsiębiorstwie panuje swobodna atmosfera, przekładająca się na produktywność. Innymi przydatnymi treściami są tak zwane FAQ – Najczęściej zadawane pytania. Dzięki takiej zakładce klient oszczędza swój czas, dowiadując się o istotnych rzeczach bez zwłoki.
Dobrze zaprojektowana witryna jest kluczem do sukcesu, dlatego ważne jest odpowiednie redagowanie i aktualizacja treści, rozmieszczenie zakładek oraz przejrzystość i estetyka. Te elementy najbardziej wpływają na jakość strony przedsiębiorstwa.