Domena

Domena

Domena (nazywana też nazwą domenową) to elementarny składnik tożsamości internetowej. Jest to łatwe do zapamiętania czytelne hasło, które kojarzymy z daną firmą, działalnością lub witryną. Serwery rozumieją adresy tylko i wyłącznie w formie numerycznej, dlatego nazwy domen (które o wiele szybciej sobie utrwalimy) są powiązane z fizycznymi adresami IP w internecie. Konkretniej jest to unikatowy ciąg znaków występujący w adresie e-mail po znaku „@” (np. jankowalski@gmail.com) oraz w adresach internetowych po ciągu „www.”.

Nie można też zapominać o subdomenach, których zastosowaniem jest rozgraniczenie różnych części serwisu (np. forum.firma.pl lub sklep.firma.pl) Przykładowe nazwy domen to „www.google.com” i „wikipedia.org” (należy też dodać, że domeny mają też różne końcówki, zależnie od regionu) . Wpisując nazwę Twojej domeny (im bardziej unikalną tym lepiej) klient szybciej dotrze do miejsca docelowego – Twojej witryny.

Każdy może zostać właścicielem domeny. Aby nim zostać należy odwiedzić stronę dostawcy hostingu domeny lub rejestratora domen i znaleźć wolną nazwę. Warto dodać, że to określa tożsamość firmy w internecie, dlatego jest to niezwykle istotne zagadnienie, tym bardziej że opłata jest coroczna i stała.Jeśli zastanawiasz się nad własną stroną internetową a nie posiadasz wirtualnego adresu, to potrzebujesz oryginalnej i zapadającej w pamięć domeny.

Bardzo istotne jest by adres odzwierciedlał i ukazywał klientom, czego dotyczy Twoja strona. Należy zwrócić uwagę, czy domena jest chwytliwa oraz łatwa do zapisania i wymówienia. Inwestycja w rejestrację domeny jest korzystna, gdyż dzięki temu zaistniejesz w internecie, a twoja strona będzie odbierana jako profesjonalna. To przyśpieszy budowanie jakości firmy i dobrej relacji z klientem. Jest to jeden z kluczy do sukcesu. ęą

Jeśteś zainteresowany naszą ofertą

Zadzwoń a nasz specjalista pomoże Ci w wyborze odpowiedniego rozwiązania